Czas ucieka, a dobre samopoczucie czeka

11:32

Witam w ten piękny, słoneczny dzień!
U mnie pogoda podniosła endorfiny na pewno nie jednej osobie, pierwszy dzień kiedy można było poczuć już zbliżającą się wiosnę-ale cudownie! Z tej okazji też postanowiłam napisać coś na temat aktywności fizycznej. Wiadomo, że po zimie trudniej odnaleźć w sobie energie, siłę a przede wszystkim motywację do jakiegokolwiek ruchu... ale przecież nie trzeba zaczynać od maratonu, trudnych i nudnych ćwiczeń- małymi krokami też można dostarczyć trochę zdrowia naszemu przemęczonemu zimą organizmowi. Przedstawię Wam teraz kilka sposobów dbania o zdrowie jakie wybrałam w ostatnim czasie. Pamiętajcie starą i prawdziwą zasadę, że "W zdrowym ciele, zdrowy duch". Także kochani koniec z wymówkami, odkładaniem wszystkiego na później i tekstami "mam czas.." bo własnie czasu nie ma! Twój czas jest teraz! Nadchodzi wiosna, Twój organizm jest pełen energii, więc wykorzystaj ją tak, aby dostarczyć mu tego co najlepsze!

1. Wyjazd nad morze 

Morze Bałtyckie jest największym w Europie skupiskiem jodu, który jak wiadomo nie od dzisiaj jest bardzo ważny dla prawidłowego funkcjonowania tarczycy, ale nie tylko.. odpowiada on też za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i układu krążenia, kontroluje temperature i wagę ciała oraz reguluje prace mięśni, Tyle dobroci podczas przyjemnego spaceru brzegiem morza- genialnie! 
2. Jogging 
Nie jestem największą fanką biegania, ale będąc nad morzem postanowiłam jednak spróbować i ja swoich sił w bieganiu. To nadmorskie powietrze wywołało u mnie jakąś pozytywna energię, która zachęciła mnie do tego aby pokonać jakiś dystans brzegiem Bałtyku i okazało się, że nie jest to takie straszne a w dodatku:
 - daje lepszą ochronę organizmu przed bakteriami, 
-poprawia krążenie, 
-pomaga zniwelować stres,
- kształtuje sylwetkę,
- dodaję pewności siebie

3. Śniadanie 
Nie wyobrażam sobie wyjść z domu bez śniadania, a jeśli już się tak zdarzy to pomimo zjedzenia w pospiechu, albo nadrobienia tego w późniejszych godzinach zawsze odczuwam ciągły głód. Brak śniadań w naszej diecie powoduje:
- problemy z koncentracją,
- wilczy apetyt w okolicach południa,
- rozdrażnienie,
- trudności w podjęciu aktywności fizycznej  

4. Basen
Uwielbiam spędzać czas na basenie, więc będąc w hotelu bardzo ucieszyłam się z faktu, że mogłam korzystać z niego prawie sama :) Staram się dbać o to, aby przynajmniej dwa razy w miesiącu spędzić na basenie ponad godzinę. Jakie są, więc korzyści korzystania z basenu:
- modeluje sylwetkę,
- poprawia odporność organizmu i zwiększa jego wydolność
- opóźnia oznaki starzenia 

5. Sauna 
Jestem bardzo ciepłolubna i jak tylko mam możliwość skorzystania z sauny to od razu wykorzystuje moment, tak było również podczas pobytu w nadmorskim hotelu:) A co daje nam korzystanie z sauny:
- detoksykacja organizmu, 
- prawidłowa regulacja cieplna
- wzmocnienie układu odpornościowego 
- systematyczne korzystanie z sauny powoduje szybsza przemianę materii i delikatny spadek wagi 

6. Jacuzzi
- niweluje stres i napięcie 
- zmniejsza bóle mięśniowe
- usprawnia krążenie krwi
- pomaga skutecznie się zrelaksować 

7. Codzienne spacery po świeżym powietrzu 
Spacer w towarzystwie znajomych to idealny powód na wyrwanie się z domu i dostarczenie organizmowi świeżego powietrza. W dodatku dzięki spacerom 
- nogi stają sie jędrniejsze
- pozbywamy się cellulitu
- wycisza emocje, pomaga się zrelaksować 

Jak widzicie można dbać o zdrowie nie tylko uprawiając trudne sporty, można robić to również w przyjemniejszy sposób, zwłaszcza teraz, kiedy nadchodzi do nas wiosna.
 Czas obudzic się z zimowego snu i ruszyć po dużą dawkę energii i zdrowia, a do tego przydadzą Ci się wygodne buty :) i nie tylko! Dlatego polecam Wam kody rabatowe z platformy Rabble

Do usłyszenia! 

You Might Also Like

35 komentarze

  1. Morski klimat zawsze relaksuje i uspokaja :) świetna relacja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne sposoby na wprowadzenie do swojego trybu życia odrobiny wysiłku fizycznego. To prawda, nikt nie każe od razu przebiegać maratonów. Wszystko można robić małymi krokami. :) Ja ostatnio jednak zakochałam się w takim konkretnym wysiłku fizycznym, również w ćwiczeniach z większym lub mniejszym obciążeniem. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja znowu po zimie, gdy wszystko budzi się do życia mam o wiele większą motywację do aktywności fizycznej :) dziś gdy była tak piękna pogoda miałam od razu ochotę wskoczyć na rower :) świetny post, marzy mi się teraz wyjazd nad morze :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie to wszystko opisałaś, już zwykły spacer jest bardzo ważny dla naszego zdrowia :). Z wiosną i ciepłem takie ćwiczenia na świeżym powietrzu staną się też sporo przyjemniejsze! Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja lubię takie wpisy! Jeszcze bardziej chce się żyć aktywnie i jeść zdrowo :) To prawda, piękna pogoda świetnie wpływa na nastrój ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. jeszcze nigdy nie byłam zimą nad morzem:) ale spokój
    ciekawy blog, co powiesz an wzajemną obs?
    daj koniecznie znać, buziole:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Śniadanie to podstawa. Kiedyś mogło dla mnie nie istnieć a w ciąży budził mnie głód nad ranem i zmuszał do porządnego śniadania. Teraz kontynuuję ten nawyk a organizm dużo lepiej funkcjonuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A wiesz, że swój post również zaczęłam od wiosny, którą powolutku czuć dokoła? Byłam zimą nad morzem, ale pamiętam tylko tyle, że strasznie wiało. Teraz kolejny raz wybieram się dopiero w sierpniu. I czekam na ten moment z tęsknotą.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiesz, że nie byłam nad naszym morzem... jakoś ciężko z Podkarpacia mi się tam wybrać. Może uda mi się w tym roku :) Ja osobiście biegać lubię, ale rzeczywiście po zimie jest mi ciężko się zmobilizować, mimo że jem śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny wpis, ja zaczynam biegać, oby tylko pogoda na to pozwoliła. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super wycieczka! Zazdro! Ja też nie wychodzę z domu bez śniadania!^^
    Obserwuję i będę zaglądać częściej!^^
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na KONKURS!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nad Bałtykiem byłam tylko raz w życiu jak do tej pory, to były piękne wakacje :) Gdybym tylko miała bliżej na pewno nie raz wybrałabym się na spacer czy bieganie wzdłuż plaży :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jacuzzi to coś,co kocham <3
    http://loveonthebrain-bykinga.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny wypad! <3 Super fotki!

    Zapraszam do mnie: http://roxyolsen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja mam ambitny, zdrowotny i fitnessowy plan na marzec :D mam szczerą nadzieję, że się powiedzie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam morze ale za polskim jakoś nie przepadam :) bardzo zaintrygowało mnie to zdjęcie Twojego śniadania XD

    http://wooho11.blogspot.com/ - Jeśli mogłabym prosić o kliknięcie w linki w nowym poście byłabym bardzo wdzięczna <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Mi pozostały póki co tylko spacery ;) Mam ochotę wybrać się nad Bałtyk!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Nad Morzem Bałtyckim byłam w maju 2015r. Zachwyciłam się nim bardzo, ponieważ jest to piękne miejsce. Zwiedzaliśmy tam głównie parki narodowe :)
    Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Mieszkam nad Bałtykiem, a właściwie Zatoką Gdańską i takie spacerki rzeczywiście wpływają dobrze na mój organizm i samopoczucie. Od razu lepiej się myśli.
    Ja niestety już nie jestem ambitna jeśli chodzi o sport. Kiedyś pasjonowała mnie siatkówka, ale teraz nie mam jak ćwiczyć. Więc zostają mi spacery z psem:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bieganie cudownie poprawia humor:)! Bardzo dobrze napisany post. Pozdrawiam :)
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja mimo zimowego 'zmęczenia' staram się regularnie ćwiczyć i nie wyobrażam sobie braku jakiejkolwiek aktywności w moim codziennym życiu :)
    http://gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam morze.. zazdroszczę :) Szkoda, że jest tak daleko..

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajne sposoby. Mi chyba najbardziej podoba się jacuzzi :)

    Pozdrawiam, Milena
    one-cellar-door.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Przede wszystkim sport uprawia się cały rok, nie tylko sezonowo i wyłącznie wtedy kiedy słońce dodaje nam energii. Aktywność fizyczna jest niezależna od pogody, hartuje, wzmacnia pokłady siły i sama w sobie staje się motywacją.
    Bieganie o każdej porze roku i w każdej pogodzie sprawia, że grypa i przeziębienie odchodząc w niepamięć. Dodatkowym plusem jest to, że zmarzlaki przestają być zmarzlakami ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniały wpis i super zdjęcia :)

    Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetna forma aktywnego wypoczynku. Sama taki bardzo lubię ,szczególnie nad morzem!

    OdpowiedzUsuń
  27. Pojechałabym nad morze... Bardzo :) Uwielbiam saunę i basen, ale ciężko się zmotywować, żeby ruszyć się z domu. Może jak będzie więcej słońca to będzie więcej motywacji :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Większość sposobów jak najbardziej tylko bieganie nie bardzo mi wychodzi 😀

    OdpowiedzUsuń
  29. To w zasadzie do jednej rzeczy chcę się odnieść. W sumie kupując sól jodowaną to jest taka namiastka morza :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Zazdroszczę wyjazdu nad morze ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Mnie także wiosenna, słoneczna pogoda przynosi od groma energii i siły do działania :). Trochę aktywności fizycznej na zewnątrz, a trochę powera do domowych obowiązków od razu sprawiło, iż poczułam, że żyję :).
    Oj, śniadanie to podstawa! Ja także nie ruszam się bez niego z domu, no chyba, że zdarzają się sytuacje naprawdę wyjątkowe.
    Lubię pływać, ale basen obrzydł mi po szkole podstawowej i gimnazjum. Z dużo go po prostu miałam :D.

    OdpowiedzUsuń
  32. Rozmarzyłam się bardzo, czytając Twojego posta, najbardziej to ja bym chciała nad morze, nawet teraz :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, będzie mi miło jeśli zostaniesz ze mną na dłużej.
Staram sie odwiedzić każdego, ale nie musisz zostawiać linku do swojej strony, na pewno trafię :)