Coś innego, coś nowego czyli mój pierwszy przepis na blogu :)

By Unknown - 10:37

          To mój pierwszy tego typu post, nigdy wcześniej nie dodawałam postów powiązanych z tematyką kulinarną, ale skoro blog ma charakter lifestylowy to przecież nie powinien mieć żadnych ograniczeń. Nie jestem mistrzem kulinarnym i nie spędzam w kuchni kilku godzin dziennie. Prowadzę bardzo studencki tryb życia (jak na studentkę przystało) i tak też lubię gotować... nie, nie chodzi mi tutaj w cale o gotowanie wody na zupki chińskie 5 razy w tygodniu i parówek w pozostałe dwa dni tygodnia jak głoszą wszelkie studenckie legendy kulinarne ;) a raczej o proste, szybkie a przede wszystkim smaczne przepisy! Taki właśnie autorski przepis chciałam Wam przedstawić dzisiaj, mam nadzieję, że spodoba wam się równie bardzo jak mi.
Pieczone ziemniaki w mundurkach z dipem czosnkowym (jestem fanką czosnku :D )


          Wybieramy jak największe ziemniaki i bardzo dobrze je myjemy. Ja używam specjalnej szczoteczki kuchennej aby dobrze zetrzeć wszelkie zabrudzenia z ziemniaków. Następnie kroimy je w plastry o średniej grubości. Od grubości pokrojonych ziemniaków zależy późniejszy czas pieczenia ich.



          Następnie wybieramy przyprawy jakimi chcemy doprawić nasze ziemniaki- wszystko według gustu. Najważniejsza jest przyprawa do ziemniaków (której jak widzę zabrakło na zdjęciu ;) ) pieprz i sól. Pozostałe przyprawy to kwestia gustu, osobiście jak wspomniałam jestem fanką czosnku i dodaje go gdzie mogę, ponieważ podaje te ziemniaki z dipem czosnkowym postanowiłam nie dawać naturalnego czosnku już do samych ziemniaków i użyłam odrobinę zmielonego w proszku, a także przyprawę do pizzy i słodką paprykę. Jeśli ktoś woli to w ostrzejszym wydaniu wystarczy zamienić na ostrą paprykę :)







Przed wymieszaniem wszystkiego polewamy ziemniaki kilkoma kroplami oleju lub oliwą z oliwek, aby nie spaliły nam się w trakcie pieczenia i lepiej obtoczyły się w przyprawach.



Układamy wszystko na blaszy, nie musimy jej niczym wykładać ani smarować bo same ziemniaki są już w oleju, więc nie powinny się nam przypiec. 

 Tak wyglądają po wyjęciu z piekarnika, w którym były przez około 30 min w temperaturze 160 stopni, ale tak jak wspomniałam czas pieczenia zależny jest od grubości naszych ziemniaków. Ja zawsze sprawdzam widelcem czy są już gotowe :)

          A tutaj podane z dipem czosnkowym, który ma tak samo banalny przepis jak powyższy. Czyli w tym przypadku 3 łyżki stołowe majonezu i 3 łyżeczki śmietany słodkiej lub mleka a do tego starty na najmniejszych oczkach czosnek i wszystko wymieszane- gotowe!
           Z boku możecie również dostrzec carpaccio z buraków, jesli spodoba się Wam seria moich prostych i szybkich przepisów bardzo chętnie podzielę się również innymi moimi pomysłami, które często są podpatrzone gdzieś w sieci i lekko zmodyfikowane, aby lepiej mi smakowało :)

  • Share:

You Might Also Like

49 komentarze

  1. Witaj w kulinarnym świecie ;)) Ja też jestem miłośniczką czosnku ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! :) Fajna odskocznia od zwykłych ziemniaków do obiadu, ale też na przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Danie 100% moje smaki, proste a jakie pyszne, mi zdarza się do ziemniaków dodawać nawet kminku...no bo czosnek to jak u Ciebie podstawa! Pozdrawiam:)
    studiounderwear.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Danie prezentuje się smakowicie, także teraz czekam na drugi przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też uwielbiam zapiekane ziemniaczki nawet bardziej niż zwykłe frytki ;P
    Zapraszam do Siebie na nowy post !;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam takie ziemniaczki <3

    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. o ja Cię - danie ideał normalnmie

    OdpowiedzUsuń
  8. waooo wonderfull...! realy this dish is full of yammi i love it.. thanks for sharing dear... :)
    https://clicknorder.pk online shopping in pakistan online shopping in lahore

    OdpowiedzUsuń
  9. Mistrzem nie musisz być by tworzyć i próbować coś ugotować / upichcić! A praktyka czyni mistrza ♥♥

    OdpowiedzUsuń
  10. W sumie to ciekawy pomysł na obiad :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ziemniaki w tym wydaniu już wiele razy lądowały u mnie na talerzu, dip czosnkowy świetnie pasuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Więcej takich postów, są ciekawe! :D
    Ps. świetny blog

    Pozdrawiam i zapraszam w wolnej chwili do mnie,
    http://maddie-lifee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ooo, uwielbiam czosnek. Przepis fajny ale podejrzewam, że bym się tym nie najadł za bardzo, aczkolwiek na przystawkę jak najbardziej.
    A forma przepisu bardzo fajna, możesz częściej takie posty robić!

    Pozdrawiam
    Zazuul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie potrawy i przepisy- łatwe do zrobienia, wege i pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubie takie ziemniaki do obiadku są świetne i aromatyczne:) Dodaje do nich oliwę zamiast oleju:)

    buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  16. wow! super :) z przyjemnością skorzystam :)

    www.wkrotkichzdaniach.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam takie ziemniaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Z pieczonych warzyw najbardziej lubię bataty <3 Wszystkiego dobrego w Nowym Roku ! :) // ~ mój blog ~

    OdpowiedzUsuń
  19. O proszę, ja jeszcze pieczonych ziemniaków nie jadłam. Prosto i mam nadzieję - smacznie!
    Ja siedząc przez dwa lata w Wawie niestety ale za bardzo gotować się nie nauczyłam i żyłam na kanapkach😂

    OdpowiedzUsuń
  20. Kocham ziemniaki w tej wersji <3

    OdpowiedzUsuń
  21. O mniam mniam też takie piekę <3 Może wzajemna obserwacja >?
    Zapraszam na nowy post<3 oraz
    Instagram.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale bym sobie zjadła! mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wyglądają pysznie i jestem pewna, że tak też smakują. Szczególnie, że tak jak ty uwielbiam czosnek, więc dip idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo takie lubię☺ Szczęśliwego Nowego Roku ☺

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja uważam, że dobrym pomysłem jest właśnie wplatanie tego typu postów :) dzięki Tobie wiem, co jutro przygotuję na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ależ mi sama narobiłaś :) niby to nic takiego - bo t ziemniak - ale w takiej postaci napewno jest przepyszny

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetna odskocznia, bardzo lubię zapiekane warzywa, choć zdecydowanie wole dynie, buraczki oraz marchewkę!

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda bardzo apetycznie, lubię dobrze przyprawione dania

    OdpowiedzUsuń
  29. Z pewnością dobrze smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Liczę na więcej smacznych przepisów! ten już wiem, że to niebo w gębie ♥
    Obserwuje! ♥

    OdpowiedzUsuń
  31. Też często tak robię, pychaaa :)
    Obsewruje i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  32. Danie wygląda przepysznie. Tak jak Ty jestem fanką czosnku. :) A ziemniaki też uwielbiam. Ogólnie lubię jeść. :D
    Pozdrawiam serdecznie i obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  33. Jejuuu aż nabrałam ochoty na takie cudo. MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  34. Wygląda pysznie! Dodaję blog do obserwowanych.

    OdpowiedzUsuń
  35. Fajny prosty przepis zawsze smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Rzeczywiście studenckie danie. A wiesz co to jest spaghetti po studencku? Makaron z keczupem. A w wersji deluxe? Z mielonką.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na moją stronę!

    OdpowiedzUsuń
  37. Ładne i smaczne, im pikantniejsza potrawa tym lepiej. Zapraszam serdecznie na mój blog i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  38. Dobrze, że mi przypomniałaś, bo dawno nie jadłam pieczonych ziemniaków ;-)
    http://sukienkiinietylko.pl

    OdpowiedzUsuń
  39. Chyba zrobię sobie podobną zapiekankę z batatów i ziemniaków :D
    Zapraszam na moją stronę -KLIK- i pozdrawiam wszystkich!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, będzie mi miło jeśli zostaniesz ze mną na dłużej.
Staram sie odwiedzić każdego, ale nie musisz zostawiać linku do swojej strony, na pewno trafię :)

m